Muzikál Bídníci


Petr Novotný

Petr Novotný

Petr Novotný působil v divadle v Karlových Varech, v Divadle J. K. Tyla v Plzni, ale jeho nejplodnějším a nejúspěšnějším obdobím bylo angažmá (jako režiséra a uměleckého šéfa) v Hudebním divadle Karlín. Tam nastudoval například Sugar (Někdo to rád horké), Cikáni jdou do nebe, Zahraj to znovu, Same nebo Funny Girl. V roce 1992 režíroval českou verzi francouzského muzikálu Bídníci. Jeho prvním projektem ve vlastní produkci byl pražský muzikál Jesus Christ Superstar v roce 1994, který dosáhl neuvěřitelných 1228 repríz a vidělo ho celkem 850 tisíc diváků. Poté ve Spirále nasadil Weberovu a Riceho Evitu.

S pražským Divadlem na Vinohradech spolupracoval několik let a z tohoto plodného spojení vzešly úspěšné inscenace Hostina u Petronia, Sto roků samoty, Kdo se bojí Wirginie Woolfové, Talisman či Krejčovský salón.

Jako respektovaného režiséra muzikálového žánru ho Východočeské divadlo oslovilo v roce 2001 a výsledkem byla jedinečná inscenace Willyho Russela Pokrevní bratři. Poté následovaly další skvělé hudební tituly – Šumař na střeše či později My Fair Lady, ale i výjimečné činoherní opusy jako Shakespearův Romeo a Julie, Grumbergův Krejčovský salón a v poslední sezóně Pörtnerovy Bláznivé nůžky.

Petr Novotný je režisérem velkého gesta v tom nejlepším slova smyslu, jeho režie jsou nepřehlédnutelné. Dokáže stmelit umělecký soubor, nadchnout ho pro soustředěnou práci, dosáhnout skvělých společných výkonů. A přitom je práce s ním zdánlivě velmi lehká, protože je plná radosti, humoru a laskavosti. Petr Novotný nemusí zvýšit hlas, nemusí kárat, mnohem raději povzbudí a pochválí, má herce prostě rád. I proto je osobnost režiséra Novotného ojedinělá…